torsdag, augusti 28, 2014

Kantareller

 Här letade vi inte svamp utan bara njöt i fulla drag

Två kvällar denna veckan har jag kunnat spendera några timmar i skogen.
För svampens skull
Men som tack har det har bara blivit två ynka kantarellmackor, som förvisso smakade gudomligt gott men ändå jag hade gärna fått ihop till en god paj
och kantarellsoppa, det som är så gott.
Jag hoppas på att kunna ge mig ut nån runda till så jag ger inte upp än.

Fler än jag som provar lyckan i skogen?
Fast det är lite av en win-win situation för även om det inte blir svamp så är det så himla skönt att strosa omkring där.

Ha det gott!
 

1 kommentar:

Marina sa...

Vet inte var jag ska leta efter svamp. Älskar att äta den men har faktiskt bara plockat n gång och då i sällskap av kunnig.
Tar ganska mycket tid tror jag och jag är nog inte beredd att lägga den tiden. Just nu känner jag nämligen enorm frustration över tidsbrist (trots att jag vet att jag har precis lika många timmar på dygnet som innan sommaren).

Vad tror du om veckans styrkepass genom Röhnisch?

Kram