söndag, juli 27, 2014

Loppis och visfestival

Jag har under ganska många år varit mer eller mindre involverad i loppisen i byn vi bodde i innan. Detta året var inget undantag.
Nytt för mig var att jag stod och sålde tavlor vilket gick precis lika bra som att sälja skor eller annat jag sålt.
Det är samma förväntan varje år då en stund innan insläpp är det nästan så alla håller andan, både vi som ska sälja och besökarna, och pang! så rusar alla fram och det blir som man är i en kupa man ser bara deras händer som pekar och vill köpa så ibland tar det en stund innan man upptäcker nån man känner så fokuserad man är.
Jag är där under veckan och hjälper till att packa upp alla grejer och ställa dem på rätt plats, vi har allt sorterat och skyltat för att det ska vara enklare att hitta, och varje år går jag runt och ser allt jag vill köpa men oftast blir det inget alls.
I år var det en gammal sockerlåda som några tavlor stod i och som blev kvar, den fick bli sommarens fynd.

Bra att ha nånstans, hoppas jag.

Pernilla Andersson var och sjöng i Åhus på Visfestivalen.
Kvällen var så där magiskt vacker och koftan som jag packade med blev kvar i ryggsäcken trots att det blev sent.
Förutom Pernilla lyssnade vi på Kilimanjaro (ett mycket bra lokalt band) och Eldkvarn.
Gratis.
Inte ofta musik är gratis så man kan bara tacka och ta emot.

Jag upptäckte att det gick alldeles utmärkt att jobba trots värmen och så har vi ju haft så underbara kvällar att man inte velat gå in alls.
Hoppas denna veckan blir likadan.
Ha det gott!

 

4 kommentarer:

Marina sa...

Jag kom mig inte för att åka till loppisen i år. För varmt. Fin låda du kom hem med. Klart fynd!

Gratis musik är inte fel. Vi (E och jag)var på "betalmusik" i onsdags och det var iofs bra det också.

Skönt att det gick okej att jobba trots allt.
Nu är jag lite bättre i ryggen/rumpan så snart kan vi nog planera in ett nytt pass. Kanske det där andra vi pratade om.

Ha en bra kommande vecka!
Kram

Karin - Mina Rum sa...

Det var verkligen ett fynd du gjorde. Otroligt att lådan blev kvar, de brukar väl vara ett hett byte.

Mysigt med visfestival också. Passar perfekt ljumma sommarkvällar.

Kram!

Rost och rädisor sa...

Mycket jobb med loppis, men det är ju så kul. Är säker på att du får användning för sockerlådan.
Vad vore sommaren utan festivaler!
Allt gott
Anette

Livet på Solsidan sa...

Fin låda! Funkar till det mesta. Jag har lavendel i en av mina. Jättefint!

Visst kan du hämta fjärilsbusken n'r det blivit lite blötare ute. Annars kan jag cykla förbi en kväll med den - jag behöver "rastas" ;) Hör av dig i så fall.

Kram Tamara